۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۹۰۶۲۳
فتاح خبر داد؛

افزایش 35 درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد در 8 ماه گذشته|برخی مسؤولان از مردم فاصله گرفته اند

افزایش 35 درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد در 8 ماه گذشته|برخی مسؤولان از مردم فاصله گرفته اند
رییس کمیته امداد با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: انفاقات مردمی در 8 ماه گذشته با وجود این که مردم تحت فشار بودند 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با مراجع تقلید با بیان این که امسال کار کمیته امداد سخت تر شده و در چند ماه اخیر روزهای سختی را گذراندیم، گفت: مردمی که تا سال قبل وضع دیگری داشتند امسال به سراغ کمیته امداد آمده اند و به آن پناه آوردند.

وی افزود: خوشبختانه به فضل الهی مراجعات و هجوم مردم فروکش کرده است، با کمک دولت، مردم و همکاران توانستیم مسأله را مدیریت کنیم، سال گذشته گزارش دادیم که  15 درصد از تعداد افراد تحت پوشش ما کم شده و خود کفا شده اند.

فتاح با بیان این که در چند ماه گذشته به دلیل شرایط پیش آمده 620 هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند، اظهار داشت: تا 8 ماه قبل 100 هزار نفر نوبت برای وام ضروری تا 5 میلیون تومان داشتیم اما با عنایت الهی همه افراد وام خود را دریافت کرده اند و صفی وجود ندارد.

وی ادامه داد: درباره جهیزینه هم افرادی در نوبت بودند اما در حال حاضر کسی در نوبت نیست، در شرایطی که سخت ترین فشار بر کمیته امداد وارد شد با عنایت الهی شرایط مدیریت شد و الان آرامش نسبی پیدا کرده ایم، اگر دولت و مسؤولان تورم افسار گسیخته را کنترل کنند حتما فشار بر کمیته امداد کم می شود و مردم به دنبال کار و اشتغال خود می روند.

رییس کمیته امداد با بیان این که 2 هزار و 500 واحد مربوط به مددجویان کمیته امداد در کرمانشاه بود که دچار آسیب شد، ابراز داشت: همه این واحدها در طول 9 ماه به صورت ضربتی ساخته شد و مددجو یک ریال از جیب خود خرچ نکرد.

وی عنوان کرد: انفاقات مردمی در 8 ماه گذشته بر خلاف ظاهر کار که مردم تحت فشار بودند 35 درصد افزایش پیدا کرده است که واقعا دست مردم را باید بوسید چرا که شرایط نیازمندان را درک کرده و کمک بیشتری به آن ها کردند.

فتاح خاطرنشان کرد: در این 8 ماه هیچ رفتار ناهنجار در کمیته امداد نداشته ایم، هر فرزند یتیم 5 حامی در کشور دارد و 220 هزار تومان از دست مردم می گیرد اما مردم قم 330 هزارتومان غیر از یارانه و حمایت کمیته امداد می دهند که واقعا باید از مردم تشکر کرد.

وی اضافه کرد: عزت بسیاری از افراد اجازه نمی داد که سراغ کمیته امداد بیایند اما ما به سراغ آن ها رفتیم، کمیته امداد از اشتغال غافل نیست و سعی دارد کاری کند که مددجویان بتوانند خودکفا شده و شرافتمندانه به زندگی خود بپردازند.

رییس کمیته امداد با بیان این که هرماهه ابتدا حقوق مددجو داده می شود و سپس حقوق کارمندان پرداخت خواهد شد، گفت: برخی از ساختمان های کمیته امداد فروخته و خرج مددجویان شده است، تمام زکات ها، صدقه ها و انفاق های مردم در مسیر خود هزینه می شود و بسیار بر این موضوع حساسیت داریم که در جایی غیر از نیت مردم استفاده نشود.

وی افزود: مسائل فرهنگی مورد عنایت کمیته امداد است و سال گذشته 180 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف شده اند و کمک می کنیم که مددجویان به عتبات بروند، از حوزه علمیه و سازمان تبلیغات برای برنامه های آموزشی مددجویان استفاده می شود.

فتاح با بیان این که متأسفانه برخی مسؤولان از مردم فاصله گرفته اند، اظهار داشت: باید فکری کرد تا درد مردم را فهمید و درکنار مردم قرار گرفت؛ امیدواریم مسؤولان تورم را حل کنند و سعی ما این است که برای بودجه 98 بیشتر تلاش کنیم تا مرهمی بر زخم مردم باشیم./1323/پ202/ق

ارسال نظرات